Teljeskörű EKAER szolgáltatással támogatjuk ügyfeleinket!

Tájékoztatjuk tisztelt ügyfeleinket, hogy hamarosan befejezzük a rendszereink felkészítését az EKAER regisztráció támogatására. Két különböző terméket szeretnénk bevezetni:

Azon ügyfeleink részére, amelyek küldeményeik szállítmányozásán kívül a teljeskörű EKAER szolgáltatásra is igényt tartanak, átvesszük az EKAER regisztráció teljes feladatkörét az EKAER szám beszerzésétől a rendszámváltozások és az adatok teljeskörű kezelésén keresztül egészen az áru átadásának rögzítéséig. Ehhez az ügyfél részéről szükségünk van egy olyan struktúrált adatfájlra, amely a bejelentéshez szükséges összes adatot tartalmazza. Ügyfelünknek csak az egyszeri, az elektronikus adatátvitelhez szükséges kapcsolódási (interfész) költséget kell vállalnia. Az EKAER regisztrációt és a szükséges adatmódosításokat szállítmányozási rendszerünk a NAV által meghatározott gép-gép közötti elektronikus kommunikáció szabályai szerint automatikusan elvégzi.

Azon ügyfeleink részére, amelyek a regisztrációt saját maguk végzik el, de társaságunkat jelölik meg szállítmányozóként a szükséges adatmódosítások elvégzésére, az automatikus, a NAV által meghatározott szabályok szerinti  gép-gép közötti elektronikus kommunikációt szintén a szállítmányozási rendszerünk végzi el. Sajnos ezt a szolgáltatást még nem tudjuk egyelőre elindítani, mert a NAV elektronikus adatátviteli rendszere még nem alkalmas a szállítmányozói módosítások fogadására. A NAV fejlesztőitől azt a tájékoztatást kaptuk, hogy a NAV által meghatározott specifikáció szerinti adatátvitel még a próbaidő lejárta , tehát 2015. február 28. előtt lehetséges lesz. Onnantól azon ügyfeleink részére, amelyek társaságunkat jelölik meg szállítmányozóként az EKAER regisztráció során, küldeményeik szállítmányozásához kapcsolódóan rendszerünk automatikusan végrehajtja a szükséges bejelentéseket.

Sajnos az EKAER-rel kapcsolatosan szolgáltatást csak azoknak az ügyfeleknek tudunk nyújtani, amelyek küldeményeit mi szállítmányozzuk és ezen felül vagy teljeskörű szolgáltatási szerződést kötöttek velünk, vagy bennünket jelöltek meg szállítmányozóként az EKAER regisztráció során. Ez utóbbi esetben is csak akkor, ha a NAV rendszere az előírt norma szerinti adatátvitelre alkalmassá válik.

Amennyiben kérdése merülne fel az EKAER rendszerrel kapcsolatos szolgáltatásaink iránt, kérem, keressék kapcsolattartójukat társaságunknál!

 

Budapest, 2015. február 12.

Rácz Miklós

ügyvezető