…lesz még Shanghai magyar falu…

…és bizony! Egyre közelebb vagyunk hozzá. Na nem a magyar faluvá válásához, hanem magához Shanghaihoz. Nem, nem térben. IDŐBEN! Azzénrózsám vasutasss….. és úgy hívják Xi Pei Lou… Felül a vasparipájára és meg sem áll Budapest Nyugati Pályaudvarig (vágány mellett kérem, vigyázzanak).
Azért ez sem teljesen így van, mert megáll, meg nem is a Nyugati PU.-nál kell vigyázni, de jön.

Jön az áru földön, vízen, levegőben Kínából.
Hát honnan jönne. Amit nem Kínában gyártanak, az ugye tudjuk: hamisítvány.
Egy ideje már bizony nem csak a vízi szállítás és a légi fuvarozás, de a vasúti árumozgatás is aktívan jelen van azon a platformon, ami Európát és Kínát összeköti. Sőt, egy ideje Budapest az az érkező terminál, ami talán a legoptimálisabb ellátást biztosíthatja Közép-Európa számára.

Hogy ez miért jó?

Tök egyszerű. A légi szállítás nagyon drága. A mostani helyzetben (COVID, Karácsony, akadozó tengeri szállítás) nem ritka a 8, akár 10 dolláros kilogrammonként ár (és ez csak a légi fuvardíj, ebben se be és kiszállítás, se reptéri költség, se vámkezelés, se mindenféle illetékek nincsenek benne…
A tengeri szállítás (na egyrészt annak is egekben az ára a két évvel ezelőttihez képest) jóval kedvezőbb árban, de időben… Jajjj kérem ki tudja azt kivááááárni…
És akkor berobbant a vasút. Ami 20 nap alatt van Budapesten a Xi’an-i (ahol az agyaghadsereg van) indulás után, és az ára… eredetileg jóval olcsóbb volt, mint a légi és sokkal drágább, mint a tengeri, de az utóbbi időben a tengeri fuvardíj csakhogy nem utolérte. Szóval az ára meggyőző.
Természetesen a tengeri szállítások akadozása, magas díja, túltöltött hajóterei hatással vannak a vasúti szervizre is, így hazudnék, ha azt mondanám, hogy minden problémamentes. Viszont a vasúti szállítás Kínából ma a legdinamikusabban fejlődő szállítási forma legyen szó teljes konténernyi, vagy csak néhány raklap áruról.

Ha ki szeretné próbálni, akkor meg egyenesen a legjobb helyen jár.

Ajánlatkérését tárt karokkal várjuk az airsea@logmaster.hu e-mail címen.