logMASter szállítmányozási blog
Növekvő olvasótáborunkkal büszkén kötelezzük el magunkat az iránt, hogy értékes tartalmakat nyújtsunk ügyfeleinknek, segítve őket az állandóan változó logisztika világában való tájékozódásban és döntéshozatalban. Kövessék figyelemmel a logMASter blog további izgalmas és informatív cikkeit Facebook oldalunkon is, miközben mi folytatjuk a növekedést és az iparági szakemberek kiszolgálását.
2023 (24) 2024 (13) AI (3) befektetés (2) biztonság (3) bróker (2) CMA CGM (2) CNBC (4) Container xChange (2) Convoy (3) csomagszállítás (5) címkézés (4) Dimerco (5) Dr. Bob Barker (2) e-commerce (3) e-kereskedelem (3) Egyesült Királyság (3) elektromos meghajtás (4) elektromos teherautó (4) elektromos átállás (4) ellátási lánc (3) előrejelzés (16) EU (5) Európa (7) export (3) FCL (5) Freightwaves (6) fuvar (3) fuvardíj (2) fuvarozás (36) geopolitika (4) gyűjtő szállítmányozás (5) hajó (6) hidrogén meghajtás (2) háború (6) húszi (4) import (3) Indokína (4) infrastruktúra (3) innováció (2) jog (4) jövedéki adó (6) kamion (6) kereskedelem (14) kerékpár (3) kiállítás (2) kockázat (3) konténer (32) konténerszállítás (11) Kína (35) Közel-Kelet (4) közlekedés (5) közúti szállítás (21) LCL (8) Lengyelország (3) logisztika (13) logMASter (23) légi (5) légi fuvarozás (5) Magyarország (6) mesterséges intelligencia (3) munkaerő (3) nearshoring (4) Németország (5) online bolt (2) onshoring (2) Oroszország (8) Portland (2) rakomány (3) raktár (7) raktárlogisztika (4) recesszió (3) reshoring (6) selyemút (3) sofőr (3) szabályozás (4) szállítmányozás (33) szállítás (59) szállítási díj (3) szén-dioxid-kibocsátás (3) tarifa (4) technológiai (7) tengeri (13) tengeri fuvarozás (24) tengeri szállítmányozás (3) tengeri szállítás (2) USA (15) utolsó kilóméter (3) vasút (7) vasúti (6) vasúti szállítmányozás (10) Vietnám (12) válság (6) vám (4) Vörös-tenger (9) webshop (4) Ázsia (5) útdíj (4) üzemanyag (7)
- Kényes fuvarozási vitában kell közvetítenie a magyar EU-elnökségnekA kamiononként 40 tonnás limit rontja a fuvarozás hatékonyságát, nehezíti a környezetvédelmi vállalások teljesítését, ezért felülvizsgálják az EU-ban.
- Visszatér a csomagszállítás egyik „ősi” módszere high-tech színvonalonEgy tokiói kiállításon bemutatták, hogyan használhatják ki a vállalatok az országot hosszában átszelő Sinkanszen gyorsvasutat áruszállításra.
- Szép jövőt jósolnak a szállítmányozó vállalatoknakA kutatás a Dimerco, a FedEx , a Schenker, a Nippon Express, az Uber Freight, a Deutsche Post, a United Parcel, a Kuehne+Nagel várakozásait elemzi.
- Godzilla ihlette megoldás köré szervezi Japán a közúti szállítástA japán kormány első ránézésre őrült megoldás köré akarja szerezni a szigetország szárazföldi szállítási rendszerét.
- Egyik pillanatról a másikra visszatértek a covid idejére jellemző konténertarifákEgyszer csak egy hét alatt 140 százalékkal ugrottak meg a tarifák olyan üzletek nyomán, amelyeknek néhány hete nyomuk sem volt.
- Megszólaltak a riadócsengők, elkezdődött a karácsonyi szezonMár érezhető, hogy a tengeri szállításban kialakult nehézségek gondokat okoznak az iskolakezdés, a fekete péntek és a karácsony előtti készletfelhalmozásban.
- Nagyobb a káosz a tengeri szállításban, mint jósoltákEurópában a fogyasztói kereslet növekedésnek indult, így karácsonykor több lesz a szabadon elkölthető jövedelem: „gyilkos” szállítási főszezon várható!
- A hajógyártás racionalitása?Joe Biden vissza akarja hozni a kereskedelmi hajók építését Ázsiából az Egyesült Államokba. Ez az iparág az 1980-as évektől kezdve épült le az USA-ban.
- Zakatol a kínai áru Duisburgba és ŁódźbaKínai jelentések szerint a Kínából Európába irányuló vasúti szállítmányok mennyisége rekordot döntött májusban: 196.000 TEU volt, ami 13%-kal több, mint tavaly.
- Házasságra lép a szállítás két véglete: a leglassúbb és a leggyorsabbA nagy tengeri szállító vállalatok a légi szállításba invesztáltak: vagy repülőgépeket vásároltak, vagy részesedést szereztek légi fuvarozási vállalkozásokban.
- Nem csitul a vita Németországban az egyedi vagonrakományos szállításrólKiütötte a biztosítékot Németországban a vasúti szállítással foglalkozó privát vállalkozásoknál, a német kormány elfogadott 1,7 milliárd eurós programja.
- Bújócskát játszik Kína, Mexikó és az USA a nearshoring üzletbenJavában folyik az USA-ban a reshoringnak és a nearshoringnak, vagy másként deglobalizációnak nevezett folyamat, aminek a nagy nyertese Mexikó lehet.