Fuvarrendelés előtti jó tanácsok: az ár/sebesség kérdés, és a többi, amire figyelni kell

A szállítás stresszes dolog. A szakmabeliek azt szokták mondani, hogy egyfajta “akadályverseny”. Van néhány alapvető szempont, amire a szállíttatóknak érdemes odafigyelniük.

Fuvarrendelés előtti jó tanácsok. Az első két tanács annyiban érdekes, hogy tulajdonképpen nem is függ össze a szállítás szűken vett folyamatával. Az első az, hogy figyeljünk a csomagolásra. A feladni kívánt küldeményt védeni kell a szállítás során, hogy a címzett olyan állapotban kapja meg, amilyen állapotban mi feladtuk neki. A csomagolás sokszor kevés figyelmet kap a szállíttatók részéről, pedig a csomagolás hiányossága általában a szállítási sérülések esetén ellehetetleníti a kárrendezési folyamatot: a biztosítók kizárják a hanyagul, hiányosan rosszul csomagolt termékek sérülése esetén a kártérítést. 

A második, hogy gondosan címkézzük a feladni kívánt csomagokat. A címke, amely legtöbbször már a gépi feldolgozáshoz szükséges vonalkódot is tartalmazza, fontos azonosító, különösen azokban a kiscsomagos szállítási rendszerekben, amelyekben a csomagokat gépek szortírozzák. Egy rosszul elhelyezett címke, vagy egy rossz címkenyomtató könnyen lehetetlenné teheti a vonalkódban foglalt informció leolvasását a szortírozó gépeken és ennek a következménye szállítási késedelem lehet. A szállítók rendszerint kizárják a kártérítési felelősségüket, amennyiben a szállíttatót a rossz címkézés miatt kár éri.  Emellett fontos a szállítási dokumentáció pontos kitöltése.

A szállítással kapcsolatos első eldöntendő kérdés rutinos szállíttatóknak nem újdonság: szükségünk van-e egy teljes teherautóra az elszállítandó áruhoz vagy sem? A szállítmányozás szaknyelvében: (európai közúti forgalomban ‘full truckload’, vagy FTL, tengerentúli forgalomban ‘full container load’, FCL, illetve ‘less than a truckload’, LTL vagy LCL). Az utóbbi esetén kisebbek a költségek, de az áru nem közvetlenül jut el a feladótól a címzettig, hanem közben többször átrakodhatják, ami a csomagok nagyobb fizikai terhelésével is járhat.

További nem magától értetődő döntés, hogy igénybe akarunk-e venni kiegészítő szolgáltatásokat is a fuvaron kívül. A speditőrök általában teljes szolgáltatási csomagot kínálnak, de nyilván el lehet ettől térni. Érdemes a megrendelőnek egy ár/sebesség képletet alkalmaznia, amikor kiválasztja szállítmányozó partnerét. Vannak közúti, légi és vasúti szállító specialisták, a legtöbb szállítást vállaló cég azonban választási lehetőséget kínál ezen a téren. Ma már szempont lehet az is, hogy milyen környezeti terheléssel jár a szállítás, így e téren mit tud felmutatni a speditőr partner.
Ha vannak elérhető referenciák a szállítókról ezeket érdemes átfutni.

Társaságunk közúton, tengeren és vasúton kínál többek között nemzetközi FTL és LCL szolgáltatásokat, belföldi disztribúciót, de azon ügyfeleink számára, akiknek áruit átmenetileg raktárainkban tároljuk, rengeteg raktári hozzáadott értéket is tartalmazó szolgáltatást kínálunk: a termékeket csomagoljuk, címkézzük, a termékhez tartozó használati utasításokat, reklámanyagokat hozzácsomagoljuk a küldeményekhez.
Amennyiben disztribúciós szolgáltatásaink felkeltették az Ön figyelmét, bátran forduljon értékesítő kollégáinkhoz!