Néhány fontos angol nyelvű cikket gyűjtöttünk össze arról, hogy milyen mozgolódások jellemzőek 2025 tavaszán a tengeri szállításban.
CNBC.com
Szakértők szerint ha a kínai gyártmányú hajókra vonatkozó amerikai kikötői díjemelés miatt Kanadában kötnek ki a konténerszállító hajók, akkor az amerikai kikötőkből elfogyhatnak a konténerek. Miben fogják elszállítani az amerikai cégek áruját?
Az óceánokon úszó hajók 98 százaléka Kínában készült, így ha az USA megemeli a kínai gyártmányú hajók kikötői díját, minden tengeri fuvarozó fizetni fog. Andrew Abbot, az ACL vezérigazgatója szerint a covid idejéből ismert konténerbérleti díjak jöhetnek.
Az amerikai kormány a kínai gyártmányú hajók diszkriminációjával akarja visszahozni a teherhajók gyártását az USA-ba. Ma egy amerikai hajógyár 2,5 milliárd dollárért haditengerészeti rombolókat építhet. Miért gyártana 75-80 millióért kereskedelmi hajókat?
REUTERS.com
A Maersk megvásárolta a Panama-csatorna mellett futó vasútvonalat birtokló Panama Canal Railway Companyt kanadai–amerikai tulajdonosától. A cég tavaly 77 millió dollár árbevételt ért el. A dánok bővíteni akarják a szerény áteresztő kapacitású vasúti átkelőt.
Forrás: https://www.reuters.com/business/denmarks-maersk-buys-panama-canal-railway-company-2025-04-02/
CNBC.com
A rakományok visszatartása, amit az amerikai tarifák okoztak, mostanra feloldódott. A vámok felfüggesztésének köszönhetően a foglalások az egekbe szöktek. „A szünet alatt a fuvarok megugrására számítunk” – mondta Andrew Abbott, az Atlantic Container Line vezérigazgatója.