Meglepő állítás a csomagszállításban: a lassúbb kiszállítás jobb lehet. Ezt várják a megrendelők

kiszállítás
Meglepő állítással sokkolta le Martin Mommersteeg, az M3 Consultancy tanácsadó vállalat partnere a szállítással és az online kereskedelemmel foglalkozó szakértőket: az elektronikus kiskereskedelem cégei túlértékelik a minél gyorsabb kiszállítás jelentőségét – derül ki a Consultancy.eu hírportál cikkéből.

A fogyasztók valójában más területeken várnak el javuló kiszolgálást. Ezek között első helyen a kiszámíthatóság szerepel. Nagyon sok vevő hajlandó tovább várni a kiszemelt árura, ha azt pontosan akkor veheti át, amikor a szállító ígérte.

Ahogy annyi mindent, ezt a tendenciát is a koronavírus-járvány erősítette meg, ugyanis az otthonukból dolgozó emberek sokszor többre értékelik a kiszámíthatóságot, mint a gyorsaságot. Eközben az őrült tempóban versenyző e-kereskedők feláldozzák a szállítás jobb szervezését, elsősorban a közeli címekre tartó küldemények összerendezését és az átadás jobb megtervezését a sebesség oltárán. Ez növeli a költségeiket.

Azért vannak jó példák is. A holland Picnic élelmiszerboltlánc például heti két-három fix időpontot kínál fel ügyfeleinek az áruk átvételére. Németországban egy postai szállító hasonló ajánlattal növelni tudta piaci részesedését versenytársai rovására. Mommersteeg mindezek alapján úgy véli, hogy az e-kereskedőknek és szállító partnereiknek, jobban át kell gondolniuk, milyen stratégiával akarják megnyerni a kiszállítás utolsó kilométerének megszerzéséért folyó versenyt.

A házhoz szállítás helyett egyre gyakoribb a gyűjtőpontra szállítás, ahol a címzett saját maga tudja a küldeményét az általa kiválasztott időpontban átvenni. Ilyen gyűjtőpont lehet a nálunk is egyre gyakrabban látott csomagautomata, vagy valamilyen forgalmas üzlet, benzinkút, amely munkaidőn kívül is nyitva tart és könnyen megközelíthető. A legtöbb szolgáltató már azt is lehetővé teszi, hogy a címzett közvetlen utasítást adjon a futárnak, ha érkezik, mikor, hova tegye a küldeményét. A csomagszállításban általánossá vált gyakorlat, hogy a futár és a címzett nem találkoznak, a küldeményt nem kézbe adja a futár, mert a személyes kontaktusnál és a gyorsaságnál fontosabb, hogy a küldemény akkor kerüljön a címzett birtokába, amikor az neki a legkényelmesebb.