Nem csupán a kereskedők nagy menetelése a hosszúra nyúló év végi bevásárlási szezon

A fulfillmenttel is foglalkozó vállalatok fontos szerepet játszanak a Black Friday idején, miután az interneten vásárlók a kiszállítási feltételek alapján választhatnak a hasonló ajánlatok közül. A webáruházak elhagyott kosaraiból például úgy lehet megvásárolt kosarat csinálni, hogy szállítási kedvezménnyel ösztönzik a vevőt a Buy ikon kattintására.

Az Egyesült Államokban a Black Fridayhoz kapcsolódó vásárlásoknak várhatóan már közel háromnegyede online vásárlás lesz 2025-ben. Ezek esetén a kiszállítási feltételek azok közé a részletek közé tartoznak, amelyek elválasztják a vásárlási szándékot a vásárlástól, a jó ajánlatot a még jobbtól.

A világon 2024-ben 74 milliárd dollárt költöttek el a fogyasztók a fekete pénteken, ezen belül az Egyesült Államokban 10,88 milliárd dollárt – derült ki a csomagfelvevő automatákat üzemeltető Stowfly több forrásra támaszkodó összesítéséből. Várakozások szerint 2025-ben a világszintű forgalom 80-82 milliárd dollárra nőhet, amiből az amerikai fogyasztók 12-12,5 milliárd dollárnak verhetnek a fenekére.

Ennek a kiadásnak 2024-ben a 70 százalékát söpörték be a webáruházak, ami 2025-re az előrejelzések szerint 73 százalékra megy fel. Az árengedmények az elmúlt évben átlagosan elérték 25-30 százalékot, ami 2025-ben várhatóan nem változik vagy esetleg néhány százalékponttal nő. Borítékolható, hogy nem változnak a legkeresettebb termékek (játékok, ékszer, háztartási gépek, testápolók, elektronikai cikkek) és márkák (például Apple, Dyson, Nintendo) sem.

A kínai „fekete péntek” előre jelezheti, mire számíthatnak a vállalatok más piacokon

Kínában már túl vannak az ünnepi szezon első nagy rohamán, a Singles’ Dayen, avagy Double 11-en, amelyet szigorúan november 11-én tartanak. Az eredetileg az egyedülállók napjaként indult kereskedelmi akció az Alibaba e-kereskedelmi óriás beszállásával hízott óriásira. A fekete péntek, amit korábban csupán az Egyesült Államokban tartottak a hálaadóshoz kapcsolódva az 1950-es évektől, az európai kereskedők megjelenésével vált világeseménnyé a 2010-es évek elejétől kezdve.

Az idei Singles’ Day előre jelezheti a november 28-ára eső Black Friday várható jellegzetességeit, ugyanis a kínai fogyasztók ugyanúgy a drágasággal küszködnek, mint amerikai és európai társaik. A 2025-ös Double 11 shopingfesztiválon 1,695 ezer milliárd jüant (238 milliárd dollár) költöttek el, ami jelzi, mennyivel nagyobb piacot mozgat meg ez az esemény, mint a fekete péntek.

Ez az offline és az online platformokon kiadott pénzt is tartalmazza. Az idei forgalom 14,2 százalékkal haladta meg a 2024-est – idézte a CNBC a kínai Syntum piackutató cég adatait. Ez elmarad a 2024/2023-as 26,6 százalékos éves bővüléstől. A kínai beszámolók szerint – amiket az amerikai hírportál a Google-fordítóval fordított angolra – a vevők a valós haszonnal bíró árucikkeket keresték az impulzusvásárlások helyett.

Ami a fulfillmenttel foglalkozó cégeknek különösen érdekes lehet, az talán az, hogy a tíz legnagyobb online áruház, amelyeken a divatcikkektől kezdve az egészségügyi termékekig minden kapható, a várakozásoknál 30 százalékkal több megrendelést kapott. További érdekesség, hogy a vásárlási periódusban, ami a reklámokkal már október első felében elkezdődött, azok az online kereskedők jártak igazán jól, amelyek integrálták beszállítói láncaikba a mesterséges intelligenciát.

Az európai vásárlók várhatóan éppen úgy viselkednek majd mint a kínaiak

Az idei fekete pénteki bevásárlási időszak másmilyen lesz, mint amit az elmúlt években megszoktunk – derült ki brit Klaviyo marketingügynökség felméréséből, amelyet a világ 7000 fogyasztója, ezen belül 1750 európai vásárló megkérdezésével készítettek. Az intenzív vásárlás helyett a fogyasztók sokat fognak keresgélni, összehasonlítják az árakat és megtervezik mire költsék el a pénzüket.

Az e-kereskedők bevétele e szerint a felmérés szerint 11,5 százalékkal nőhet 2025-ben 2024-hez képest a fekete pénteken és a kiber hétfőn. A Klaviyo méri az internetfelhasználók kereséseit. A termékbemutatók iránt az elmúlt hónapokban 37 százalékkal nőtt az érdeklődés, ami azt bizonyítja, hogy a fogyasztók a korábbinál hamarabb nekiláttak a kínálat feltérképezésének.

A mesterséges intelligencia szerepét a Klaviyo a marketing oldaláról fogja meg. E szerint az MI a „kulisszák mögött” formálja a vásárlási szándékokat. Az eladók a segítségével a korábbinál körmönfontabban, a vásárlói szegmensekhez jobban igazodva, az ajánlatokat jobban személyre szabva kínálják a portékáikat. Az eredmény: a csúcsszezon sikere már nemcsak a jó ár/érték ajánlatokon, hanem az vevők pontos megcélzásán is múlik.

Egyfajta „tudománnyá” vált a bevásárlások megtervezése az európai vevők körében

Európában bő tíz évvel ezelőtt jelentek meg a Black Fridayhez kapcsolódó akciók, ami ez alatt az idő alatt rögzült a fogyasztók tudatában. A Klaviyo felmérése szerint az öreg kontinens fogyasztónak 40 százaléka tervezi év végi bevásárlásait a fekete péntek és a kiber hétfő figyelembevételével.

Ami az ajándékozást illeti, a vevők 61 százaléka előre spórol az év végi ajándékokra és 67 százalékuk csak három-tíz olyan személlyel számol, akiket meg akar ajándékozni. Az európaiak 76 százaléka három-négy bevásárlási csatornát céloz meg, ha az online lehetőségeket külön számoljuk. A vevők 57 százaléka fog MI-tanácsadót is használni.

A Klaviyo azt tanácsolja az e-kereskedőknek, hogy jól látható helyen tüntessék fel termékeik szállítási feltételeit. Kínáljanak expressz kiszállítást és használják a szállítási lehetőségeket önálló marketingeszközként oly módon, hogy hirdetéseikben ezekre is hivatkozzanak a mellettük szóló érvek között.

A félbehagyott online vásárlások, azaz az „elhagyott kosarak” oka általában nem az, hogy a vevőnek kifogása van az árukkal kapcsolatban, hanem hogy egyszerre több webáruházban nézelődik. Magyarán nem az érdeklődés elvesztése, hanem a bizonytalanság miatt lép ki a wepshopból a Buy gomb kattintása előtt. Ennek ellenszerét a marketingesek a vásárlás sürgetésében látják, aminek része lehet, hogy a gyors kiszállítás csak egy ideig jár a vásárláshoz.

Amennyiben érdekli kedvező árazású raktározási és/vagy fulfillment szolgáltatásunk, kérjük, hogy keresse munkatársainkat a megadott elérhetőségeken vagy egyszerűen írjon egy e-mailt ide sales@logmaster.eu !

logMASter logo 0903
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.