Nem zavarja a versenyhatóságokat az új gigász létrejötte

A kis és közepes szállítmányozási vállalatok új multival kerülnek szembe az ágazatukban folyó éles piaci versenyben – derül ki a FreightWaves szakmai hírportál tudósításából. A francia-holland Air France-KLM légitársaság és a világ harmadik legnagyobb tengeri konténerszállítási vállalata, a szintén francia CMA CGM összefonja légi szállítási üzletágát.

A két vállalat 2022 májusában jelentette be az együttműködés tervét, amit 2023. április közepétől kezdenek el a gyakorlatban. Az egyezség szerint légi szállítási üzletágaik tíz éven át nyújtanak egymást kiegészítő szolgáltatásokat.

Az Air France-KLM a koronavírus-járvány előtti utolsó békeévben, 2019-ben több mint 27 milliárd euró árbevételt ért el 293 millió euró nettó nyereség mellett. A CMA CGM elnevezése két elődjére utal. A CGM gyökerei több mint másfél évszázadra, az 1860-as évekbe nyúlnak vissza, a CMA-t 1978-ban alapították. A két vállalat 1996-ban egyesült, 2021-ben közel 56 milliárd dollár árbevételt és 18 milliárd dollár nettó nyereséget könyvelt el.

Így az Air France-KLM és a CMA CGM együttes árbevétele megközelíti Magyarország GDP-jének felét.

Bár ez önmagában jelzi, hogy új partnerségükkel jókora vállalkozás jelenik meg a légi szállításban, ez nem érte el a versenyhatóságok ingerküszöbét. A vállalatok tájékoztatása szerint minden szükséges engedélyt megkaptak közös tevékenységüktől az illetékes szabályozó hatóságoktól.

A jövőben összesen tucatnyi cargo repülőgép rakterét tudják együttesen értékesíteni és a flotta további 14 géppel bővül. Emellett rendelkezésükre áll az Air France-KLM utasszállító repülőgépeinek – köztük 160 hosszú távon közlekedő járatnak – a cargo raktere.

A francia légitársaság specialitása az érzékeny áruk, a gyógyszerek és a romlandó termékek szállítása, valamint az expressz szolgáltatás. Párizst és Amszterdamot is elosztóközpontként használják.

A CMA CGM Air Cargo, amely a konténerszállító frissen alapított leányvállalata, partnerének légi járatait kiegészítő járatokat hoz az együttműködésbe. Köztük Párizs és Hongkong, Abu Dzabi, illetve a kínai Kanton között közlekedő repülőgépeket. A tervek szerint májustól ezt egy Sanghajba induló járat is kiegészítheti.

A konténerszállító cég egyébként egy mostanában a szállítmányozási multik körében divatos stratégiát követ. E szerint igyekszik integrált logisztikai szolgáltatásokat nyújtani. Ez azt jelenti, hogy egy kézből elérhetővé teszi a szállítást és a raktározást, azaz a háztól házig tartó kiszolgálást saját szállító eszközeire és logisztikai bázisaira támaszkodva.

Várjuk érdeklődését a logmaster raktár és logisztikai szolgáltatásai kapcsán!

Fotók forrása: KLM.com
Ábra forrása: cmacgm-group.com
Cikk forrása: Freightwaves.com