Megdobhatja a gyűjtő szállításokat az elhíresült nearshoring

nearshoring
A nearshoring meghatározás az offshoring egyik párja. Arra a folyamatra utal, amelyben a nyugati vállalatok hazájukhoz közeli országokba igyekeznek telepíteni beszállítóikat Kínából. Erre készteti a cégeket, hogy a koronavírus-járvány idején szétzilálódtak beszállítói láncaik, ami súlyos termelési zavarokat okozott. Emellett a nyugati országok és Kína romló politikai kapcsolatai is ösztönzik a nearshoringot.

„A világ logisztikai látképe gyorsan változik. A beszállítói láncok stabilitása és ellenálló-képessége sok vállalat legfontosabb elvárásai közé került” – mondta nearshoring-gal kapcsolatban Greg DiPalma az XPO szállítási vállalat elnökhelyettese a FreightWaves hírportálnak.

Korábban úgy tűnt, hogy a szállítmányozási és a fuvarozási ipar vesztese lesz ennek a folyamatnak, mert visszaesnek a Kína és más országok közötti szállítási igények. Mostanra azonban változott a kép. Úgy látszik, hogy csak a szállítás forgási sebessége változott meg. Megugrottak az igények az LTL, azaz less than a truckload szállítások iránt, miután a kisebb távolságon kisebb mennyiségekre bontva is el lehet juttatni az árut a feladótól a megrendelőhöz. Ennek a megoldásnak nálunk „gyűjtő szállítmányozás” az összefoglaló neve.

Az Egyesült Államok esetében az észak-amerikai szabadkereskedelmi övezeten belüli három ország, Mexikó, az USA és Kanada közt folyó kereskedelemben látszik a változás.

Külön kihívás a fuvarozókkal szemben, hogy a klímaváltozás egyre erősebb hatásainak jelentkezésével mind a kormányok, mind a vevők elvárják, hogy a szállítások a lehető legalacsonyabb karbonlábnyomot hagyják hátra maguk után. Ennek a szállítások jobb szervezésével tehetnek eleget, amiben egyebek mellett a határokon megjelenő logisztikai elosztóközpontokra is nagy szerep hárul.

A határokon átnyúló LTL szállítások vonzó új lehetőséget kínálnak a szállítmányok szervezésében – mondja DiPalma. Azok a fuvarozók járnak jól, amelyek nagy hálózattal rendelkeznek, mert jól össze tudják fonni, majd szétszálazni az LTL szállítmányokat. A gyűjtőmegrendelések bővülése a szállítmányozó vállalatokat is új kihívások elé állítja. Ezeknek bizonyára örömmel tesznek eleget.

A logMASter kapcsolódó szolgáltatásai

Vasúti gyűjtő szolgáltatásaink Kínából, rövid tranzitidőkkel!

Csak néhány raklap árura lenne szüksége a kínai beszállítójától, sürgősen?
Mi 18 nap alatt behozzuk gyűjtő küldeményét Kínából és vámkezelten házhoz szállítjuk Önnek!

Keresse kollégáinkatsales@logmaster.hu email címen!