„Mocsarassá vált” a kínai áruk szárazföldi szállítása Kazahsztánon át Oroszországba

Óriási közlekedési dugók nehezítik és drágítják a kínai áruk szállítását a Közép-Ázsián keresztül vezető közúti és vasúti folyosón. Szakértők szerint februárig nem várható a helyzet javulása.

Jelentősen megdrágult az áruk szállítása Kínából Oroszországba, miután hosszú sorok alakultak ki a kazahsztáni határ előtt – adta hírül a Moscow Times logisztikai vállalatok és importőrök jelentései alapján. A szállítási költség októberben 40 százalékkal volt magasabb a szeptemberinél, és a piaci szereplők további drágulásra számítottak novemberben.

A kellemetlen fejleményeket több tényező okozta – árulta el az angol nyelvű orosz hírportálnak Andrej Zaharcsenko, a Tradest logisztikai vállalat alapítója.

  • Az első ezek közül a kereskedelem őszi szezonális fellendülése.
  • A második a felkészülés a kemény téli körülményekre.
  • A harmadik a kamionszállítmányok és a vasúton továbbított áruk szállításának lelassulása a kazah határon végzett ellenőrzések miatt.
  • A negyedik a vasúti szállítási díjak emelkedése.
  • Az ötödik két jelentős szállítási útvonal kiesése.

A Tradest adatai szerint egy 40 lábas kamion utaztatása Sanghajból Moszkvába tengeren és vasúton az orosz Távol-Keleten keresztül 600 dollárral, 5300 dollárra drágult szeptemberben. A közvetlen vasúti szállítás díja ezer dollárral 5400 dollárra ment fel. Kamionon szintén ezer dolláros plusszal kell számolni, amivel 10 500 dollárra ment fel a cech.

A kerülőút csak még rosszabb, és az orosz kisembereket ez az ág is húzni fogja

Sok importőr próbálkozott alternatív útvonalakkal, hogy elkerülje a kazahsztáni dugókat, ám ezért csak még többet kell fizetni. Az orosz hatóságok szeptemberben szigorították meg a határellenőrzéseket, hogy visszaszorítsák a szürkeimportot, illetve a csempészáruk bejutását Oroszországba Kazahsztánon és Kirgizisztánon keresztül.

Az eredmény kilométeres várakozó kamionsorok kialakulása lett a határátkelőknél. A vasúti szállításokat nagy határidőcsúszások hátráltatják. Ezek azokat a szállítmányokat is érintik, amelyeket tökéletesen lepapírozták a megrendelők és céges partnereik. Az importőrök egy része két hónapos várakozásokról számolt be. A szürkeimport egy részét lekapcsolták a hatóságok.

Megjelentek a „közvetítők”, akik konténerenként 700–1000 dollárért az ellenőrzések és a dugók elkerülését ígérik. Összességében a cégvezetők arról számoltak be, hogy jó ha tízszázalékos drágulással megússzák a Kína–Oroszország szállításokat, de sokszor közelebb van a drágulás a 40 százalékhoz. Zaharcsengo nem vár javulást a február közepére eső kínai holdújévi leállásig.

Várakozások szerint a drágulás meg fogja dobni a kiskereskedelmi árakat Oroszországban, különösen, ha leáll a szürkeimport. Ez szolgálja ki ugyanis azokat az webáruházakat, amelyeken a kis pénzű orosz fogyasztók vásárolnak.

A Magyarország felé irányuló szállítások útvonalán, az ún. Északi Folyosón” a forgalom zavartalan, a korábbi gyakorlatnak megfelelően 20-23 napos tranztidővel érkezik meg ügyfeleink áruja. Az év végén azonban ezen az útvonalon is torlódásokra lehet számítani. Érdeklődése esetén kérjük, keresse meg kollégáinkat, akik szívesen gondoskodnak Kínából Magyarországra áruik behozatalára vasúti tranzittal az Ön igényeinek megfelelően!

A logMASter versenyképes szolgáltatása Távol-Keletről

Vasúti gyűjtő szolgáltatásaink Kínából, rövid tranzitidőkkel!

Csak néhány raklap árura lenne szüksége a kínai beszállítójától, sürgősen?
Mi behozzuk gyűjtő küldeményét Kínából és vámkezelten házhoz szállítjuk Önnek!

Keresse kollégáinkat a sales@logmaster.eu email címen!

logMASter logo 0903
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.