Egy „kísértet hajó” kapcsolódik be a világ szállítási vérkeringésébe

Az önvezető autókról nap mint nap olvashatunk, ám vannak akik ennél nagyobban gondolkodnak. Mármint abban az értelemben, hogy jóval nagyobb járműveket is meg lehetne tanítani arra, hogy automatikusan közlekedjenek. Ennek szellemében a napokban útjára indult Dél-Korea első önvezető konténerszállító hajója – adta hírül a The Loadstar hírportál.

A Harim Grouphoz tartozó Pan Ocean vállalat bejelentette, hogy szolgálatba állítja első olyan teherhajóját, amely autonóm üzemben szállíthatja a konténereket akár Vietnámig és Thaiföldig. Az önvezető rendszert az 1800 TEU szállítási kapacitású POS Singapore hajóra szerelték fel, amely a Kína–Vietnám–Thaiföld szállítási útvonalon fog közlekedni.

Ezt a hajót választotta ki 2022-ben a szöuli óceánokért és halászatért felelős minisztérium a kísérletre. Az automatizált vezetési technológia kifejlesztését a Hyundai Mipo Dockyard vállalatra bízták, amely idén márciusban fejezte be a munkát. A POS Singapore egy másik hajót, a POS Ho Chi Minh Cityt váltja fel április első napjaiban az Ázsián belüli tengeri fuvarozásban.

“A POS Singapore irányító rendszerében helyet kapott a mesterséges intelligencia, az Internet of Thing fogalomkörébe illeszkedő megoldások és a nagy adattömegek elemzésére szolgáló rendszerek is” – dicsekedett el a szükséges varázsszavakat bedobva Ahn Joong-ho, a Pan Ocean vezérigazgatója. Hogy a negyedik fogalom se maradjon ki, megjegyezte, hogy a vállalat “új generációs” hajójáról van szó.

A teherhajót közösen irányítja majd a Pan Ocean, a koreai hajózási hatóság, az SM Line és az illetékes kínai felügyeleti szervezet, az Asean Sea Line. Ez lesz az első alkalom, hogy közszolgáltató intézmények és magáncégek együtt végeznek egy ilyen kísérletet. Ezzel teljesül az említett koreai minisztérium 2020-ban kitűzött célja az autóm hajózás létrehozására.