Óriási elektromos vízi sárkány állt a szállítás szolgálatába

Az állami tulajdonú kínai COSCO Shipping hajózási vállalat útjára bocsátotta a világ legnagyobb folyami-tengeri elektromos meghajtású konténerszállító hajóját – írta az Electrek magazin. Ez a megfogalmazás szerénynek tűnik annak tükrében, hogy ekkora villanyjárgányt, még nem hordott a hátán a Föld.

A hajót Green Water 01-re keresztelték, teherbírása tízezer tonna áru, maximum 700 konténer. A kínaiak új benchmarkot akarnak létrehozni a forgalomba helyezésével a környezettudatos hajózás terén. Eddig a gdanski Sunreef Yachts negyven méter hosszú akkumulátoros-napelemes katamarán luxusjachtjai emelkedtek ki méretükkel az elektromos meghajtású járművek közül.

A COSCO (China Ocean Shipping /Group/ Company) vállalat multinacionális konglomerátum, amelynek székhelye Sanghajban van. A COSCO Shippinget a kínai vállat leánycégeként 2016-ban alapították. Valójában COSCO és a China Shipping egyesülésével jött létre.

A COSCO Group a legnagyobb tengeri szállítási vállalat Kínában, amely több száz konténerszállító hajót üzemeltet nap mint nap. Emellett autószállító hajókat biztosít a kínai autógyártóknak, amelyekkel exportált villanyautóikat szállítják egyebek mellett az európai piacokra is és a cég Magyarroszágon is tulajdoni hányaddal rendelkezik az egyik legnagyobb logisztikai központban.

A COSCO Shipping WeChat-posztban számolt be elektromos újdonságáról.

Ebből kiderül, hogy a Green Water 01 konténerszállító hajó méltóságteljesen behajózott Yangshan kikötőjébe, ahol a helyi hivatalnokok és a kikötői dolgozók megcsodálták sajátos bumfordi formáját. A dizájn oka, hogy a hajó első részébe összpontosított kiszolgáló és vezető részek ellensúlyozzák a hátul konténerekben elhelyezett akkumulátorpakkokat.

A hajó hossza 119,8 méter, süllyedési szélessége 23,6 méter, süllyedése kilenc méter. A jármű egyvamatőr biciklista tempójában, maximum 19,4 kilométer/órás sebességgel haladhat. Akkumulátorainak minimális kapacitása 50 ezer kWh, amit igény szerint akkor növelnek meg, ha a hajó hosszabb útra indul.

Hat méter hosszú 1600 kWh-s plusz akkumulátorcsomagokkal lehet kiegészíteni a 24 darabos készletet. Ennek eredményeként a Green Water 01 maximum olyan utakat tehet meg, amelyek 80 ezer kWh energiát fogyasztanak. Ez nagyjából 15 tonna hagyományos üzemanyag elégetésével megtehető útnak felel meg.

A gyártó szerint minden száz tengeri mérföld megtételekor 3,9 tonna üzemanyag elégetését válthatja ki az elektromos meghajtás. Ezzel 12,4 tonna szén-dioxid levegőbe bocsátása előzhető meg.

A Green Water 01 folyami szolgálatba állt a Sanghaj és Nanking közötti bő háromszáz kilométeres távolságon.


tengeri szállítmányozás a távolság és a megmozgatott árutömeg szempontjából a legnagyobb forgalmú közlekedési ágazat ma a világon. Kedvező szállítási díjszabásunkkal óriási kapacitással rendelkezünk, annak érdekében, hogy Önnek megbízható és kiszámítható partnere legyünk. Kérjen tőlünk is ajánlatot!