Most érdemes Kínából árut hozatni, lenyomja az árakat a gyenge export

Kínában teljesen megteltek a konténerdepók, nem tudnak helyet biztosítani azoknak a vállalatoknak, amelyek letennék konténereiket a tárolóhelyeken – derült ki a The Loadstar hírportál cikkéből. A magyarázat egyszerű: az export lelassult, ezért nincs, ami felszívja a szállítóeszközöket. Most érdemes Kínából árut hozatni.

Sok szállítmányozótól és más szállítással is foglalkozó vállalattól hallani, hogy van ugyan kereslet konténerekre, de a kínálat jóval meghaladja azt. Ez van a zsúfoltság hátterében – idézi a portál Christian Roeloffst, a logisztikai háttérszolgáltatásokat nyújtó Container xChange társalapító-vezérigazgatóját.

Ez sajátos visszahatással jár: a teljes kapacitással működő depók nem tudják fogadni az újonnan érkező konténereket, és elküldik azokat, akik elhelyeznék konténereiket náluk.

A Container xChange legutóbbi jelentése szerint Kína konténerdepói 90 százalékos kihasználtsággal tevékenykednek. A túlterhelés azzal jár, hogy nehezebb mozgatni a dobozokat – mondta a konténerekre utalva a szakember. Miután ezek a depók akkor keresnek, ha mozgatják a dobozokat, nem pedig akkor, ha azok ott hevernek náluk, a mostani helyzet nem csupán technikailag, hanem a jövedelemtermelés szempontjából is kedvezőtlen nekik.

Az egyre több kihasználatlan konténer nem egyszerűen növeli a kikötőkben a zsúfoltságot, hanem sokba is kerül. Növeli az újrahasznosítási időt, ami megdrágítja a tárolóeszközök forgatását.

Nem teljesült a szakértőknek az a várakozása, hogy a kínai holdújévi ünnepek után februártól fellendül az ország exportja. Ez tükröződik a konténerárakban. A Drewry tanácsadó cég World Container Indexe szerint egy negyvenlábas konténert március végén 1757 dollárért lehetett bérbe venni a főbb kelet-nyugati szállítási útvonalakon.

Ez több, mint 80 százalékkal kisebb a 2021 szeptemberi 10 377 dolláros csúcsnál, bár 24 százalékkal magasabb a pandémia előtt, 2019-ben feljegyzett 1420 dollárnál. A tízéves átlag 2690 dollár. Ennél 35 százalékkal alacsonyabb az index március végi értéke.

A „konténerdugó” miatt hírek szerint teherautó-sofőröket bocsátottak el. Sanghajban és Sencsenben a kikötők forgalma nem éri el a pandémia előtti szint 80 százalékát. A The Loadstar egyik informátora szerint 30 százalékkal csökkentették a béreket. A jó időkben a nagy kikötők körül tízezer teherautó is megfordult naponta, míg mostanában néhány százat látni.

Szakmai körökben felhívják a figyelmet arra, hogy az USA és Kína megromlott viszonya gyengítheti Kína túlsúlyát a világ feldolgozóiparában. A vállalatok és a kereskedők átköltöztethetik termelésüket más országokba, például Vietnámba.

A logMASter kapcsolódó szolgáltatásai

Vasúti gyűjtő szolgáltatásaink Kínából, rövid tranzitidőkkel!

Csak néhány raklap árura lenne szüksége a kínai beszállítójától, sürgősen?
Mi 18 nap alatt behozzuk gyűjtő küldeményét Kínából és vámkezelten házhoz szállítjuk Önnek!

Keresse kollégáinkatsales@logmaster.hu email címen!