- A szállítási iparra is hat, hogy Vietnám lehet az új KínaVietnám felismerte a lehetőséget Kína és az USA megromló viszonyában. A döntően agráriumra épülő ország rohamosan alakul át modern, digitális, ipari országgá.
- Az orosz szállítási hálózat artériáján vágott eret az időjárásAz áradó víz kétszáz méteres szakaszon elmosta a vasúti pályát. A szállítás leállt, a Szevero-Bajkál régióban rendkívüli állapotot vezettek be.
- Nagy kamu a sofőrhiány, valami más lapul itt a háttérbenMeglepő kijelentés a sofőrhiányról az USA-ból. Tény, hogy 2019 és 2023 között 45%-kal nőtt a fuvarozó cégek száma, leginkább a 6 jármű alatti kategóriában.
- A fuvardíjak 2024-ben akár 20-25 százalékkal is nőhetnek? – 2. részA fuvardíjak 2024-ben több okból is jelentősen növekedhetnek. Az útdíj növekedésének mértéke bonyolultabb történet, mint a jövedéki adó emelkedése.
- A fuvardíjak akár 20-25 százalékkal nőhetnek 2024-ben? – 1. részNehéz megbecsülni a jövő évi fuvardíjak alakulását. Kétrészes cikkünkben megpróbáljuk sorra venni az ismert és az ismeretlen tényezőket.
- Csodát ígérnek az önvezető kamionok – 2. részAz önvezető kamionok jelentősen javíthatják a kamionok kihasználtságát, de számos probléma merül fel a gyakorlati megvalósításkor! A cikkből minden kiderül.
- Csodát ígérnek az önvezető kamionok – 1. részAz önvezető kamionok jelentősen javíthatják a kamionok kihasználtságát, de ehhez a szakmában dolgozó embereknek is át kell venniük a gépek tempóját!
- A szállítási ágazat cégeit kétszeresen sújtja … 2. rész: A deglobalizációA felmérésben a harmadik legtöbbet említett kockázat (23%) a deglobalizáció volt. Ebben a csoportban nagy súllyal szerepelnek a szállítási ágazat cégei.
- A szállítási ágazat cégeit kétszeresen sújtja az ukrajnai háború – 1. részA szállítási ágazat cégei július közepén már egy jóval hosszabb távra ható csapást, a geopolitikai feszültségek erősödését tartották a legveszélyesebbnek.